דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין אוכל תאילנדי וגיבוי מרחוק 

מאת    [ 11/12/2012 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 1784 פעמים ]

זהו סיפור על חברה קטנה, אשר בזכות זיהוי צורך הצליחה להתגבר על מכשולים בחיי היום יום של האנשים. הסיפור עוסק על האספקטים השונים אשר מניעים את האנשים קדימה וגורמים להם להצליח. אני מתחיל לחבב את החיים במטרופולין - יש  כאן כל כך הרבה דברים מעניינים אשר כל הזמן קורים בתחום של עולם המחשבים. לדוגמה, ביריד מחשבים  מקומי אשר ניפתח על ידי אוניברסיטת וושינגטון לפני כמה שבועות, נתקלתי בחברה מקומית קטנה עם מוצר שיכול להיות מאוד פופולרי בקרב כל מי שלא אוהב לאבד נתונים.

לחברה הזו קוראים, BackData, היא הוקמה כאשר כמה חבר 'ה מכמה חברות מחשוב מקומיות ישבו סביב אכילת מזון תאילנדי (או כך הם מספרים שהיה - כנראה שאוכל תאילנדי הוא דבר אהוב בקרב קהילת המחשוב כאן בסיאטל). הם דיברו על אובדן נתונים וכמה זה נדיר שאנשים באמת מגבים את הנתונים על דיסקים קשיחים, גם כאשר הם מבינים את ההשלכות האפשריות בחוסר גיבוי של נתונים. הרבה אנשים לא אוהבים לגבות בכלל, ומספר מאוד מצומצם של אנשים מחליטים לגבות רק את הקבצים החשובים, במחשבה כי יהיה קל לשחזר את הקבצים מהדיסק המקורי.

אנשים אשר עובדים עם קבצים מאוד חשובים, שיטת הגיבוי חשובה מאוד על מנת שיהיה אחר כך קל יותר לשחזר את הקבצים. ראשית, הם מקווים כי הם יוכלו למצוא ולשחזר תוכניות בהצלחה מכל הדיסקים שהצטברו אצלהם במהלך השנים הרבות, יכול להיות כי חלקם התדרדרו במצבם מאז הפעם האחרונה שהיה בהם שימוש כל שהוא. שנית וחשוב יותר, הם מסתמכים על גיבוים שהם עשו ואפילו שרדו מקרים של שריפה או גניבה.

בעיה נוספת היא שאנשים מבינים כמה זמן לוקח להם וכמה זמן הם מבלים בהתאמת המערכת שלהם, וזה יכול לקחת מספר השעות כדי לקבל  בחזרה את המערכת כמו שהיא הייתה לפני זה. לעתים קרובות זהו גם המקרה כאשר רוצים לפרמט ולשחזר קבצים מגיבוי מלא.

אז החבר 'ה מ- BackData הבינו כי האפשרות הטובה ביותר היא לגבות את כל הנתונים בדיסק קשיח המיועד לגיבוי ושזה יתבצע באופן אוטומטי בלילה לדיסק קשיח פיזי אחר(גיבוי מרחוק). הדרך היחידה אשר היה ניתן לבצע זאת היא באמצעות מודם, למרות שבאותה תקופה לא הייתה התקדמות טכנולוגית ולמרות זאת עם כמה מודמים במהירות גבוהה יותר ועם כמה תוכנות מתוחכמות אשר רצו אי שם בחוץ, הם חשבו שזה יהיה אפשרי עם קבוצה של מקינטושים והרבה דיסקים קשיחים לאחסון.

המערכת אשר הייתה לה באותה תקופה, הייתה מבוססת על LC ושמרה את הנתונים על כוננים בגודל של 2.6 GB. לכלLC  יש מודם ניפרד משלו במהירות גבוהה מאוד. במונחים של תוכנה אתה צריך תוכנה של AppleTalk Remote Access ו תוכנה אחרת של Retrospect 1.3 אשר מבצעת את הגיבוי ומעבירה כמות מידע ללא הגבלה.

אני לא ממש ניסיתי את זה עדיין באותה תקופה, אבל התאוריה היא כי בשלב מסוים באמצע הלילה אחד המקינטושים המגבה קורא למקינטוש השייך לך ומתחיל החיבור בינהם, לכאן נכנסת התוכנה השניה Retrospect, היא מבצעת את פעולת הגיבוי על יידי הגדרות של מקרו פעולות התוכנה מבצעת גיבוי אך ורק על האיזורים שבהם הוגדרו על ידי הלקוח כאזורי גיבוי. לאחר סיום התהליך של פעולת הגיבוי פקודת מקרו נוספת הייתה הפקודה מנתקת את החיבור בין שני המחשבים.

לאחר מכן החברה צמחה בעזרת הרעיון הויא שילבה אותו בתוך מקינטושים. לאחר שנים פיתחה החברה תוכנה אשר מבצעת גיבוי מרחוק לא רק על מחשבי מקינטוש אלא גם על שאר מחשבים עם מערכות הפעלה אחרות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב